Vinterkylan & Vardagshjältar

 
Har haft en lite smått spännande dag idag. På grund av de typ 16 minusgraderna som härjade i morse ville inte min bil starta, och jag skulle till skolan och skriva tent! Men som tur är finns det vardagshjältar, så tack ännu en gång Anna för att jag slapp med dig till skolan!
 
Nåja, eftersom jag då var billös tänkte jag och syrran ta tillfället i akt och vandra hem från skolan. Oj vilket dåligt val, våra ben var helt röda och svullna när vi väl kom hem. Lite mera tid ute i kylan och vi hade nog fått första gradens kylskador, haha. Trots det tvingade vi oss ännu ett varv in till stan för lite shopping. När vi kom hem kom Filiph via med startkablarna, och efter några minuters kämpande fick vi min bil att starta igen. Ännu en vardagshjälte, tusen tack!
 
Och för att hålla bilen varm och igång i minst en halvtimme åkte jag och syrran ut på en liten körrunda, och tog även med Hannah. Då passade vi på att köpa några växter i Plantagen, och under tiden fick Hannah sitta i bilen och "vakta", så vi inte behövde stanna den ifall den inte skulle ha startat igen (haha). Tack för det Hannah!
 
Nu är äntligen dagens äventyr över, och jag ligger helt slutkörd hemma i lägenheten. Tre vardagshjältar på en och samma dag. Vilken tur man har!

Kommentera här: