Mitt 2014

Bättre sent än aldrig, eller va?
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jobbade inom äldrevården, köpte Pampas-biljett (har alltid festat utan förr), åkte på Weekend-festival, besökte allsång på Skansen, nakenbadade offentligt (och det måååånga gånger haha), jobbade på ett psykboende, planterade träd... Tror listan kan göras lång.
 
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga löften, bara nyårsmål, och några lyckades jag väl i viss mån hålla mig till. T.ex. har jag spenderat mindre tid framför datorn, jag har gjort bra ifrån mig i skolan, jag har börjat känna mig allt mer självsäker i min kropp, och jag har ”lived, not just survived” :)
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar?
Japp, Begi i klassen fick en liten son! Börjar väl bli gammal, eller?
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tur det!
 
Vilka länder besökte du?
Sverige i somras och Norge över nyåret.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Det är väl en hel del, bland annat 15-17.8 då vi var på weekend festival.
 
Vad var din största framgång 2014?
Att jag gjorde bra ifrån mig i skolan, att jag klarade praktiken och till och med lyckades få jobb där, att jag nästan varje dag på sommaren joggade och försökte hålla mig i form. Hittade också en fyrklöver, haha!
 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld, bland annat över midsommaren, that sucked.
 
Bästa köpet?
Oj, den var svår. Min Fjällräven Kånken kanske.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten (spec när jag betalade två hyror ena månaden då jag höll på att flytta), weekend festival, Norge-resan.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner, min familj, Pampas-veckan (då kände jag mig ung och lycklig!), sommaren som blev väldigt härlig mot slutet... Ganska mycket faktiskt.
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
The chainsmokers - #Selfie, Samir & Viktor – Success, ALbatraoz, Timeflies – All the way, Jason Derulo ft. Snoop Dogg – Wiggle, Magic – Rude, David Guetta – Bad, Calvin Harris ft. Ellie Goulding – Outside... Bland annat.
 
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Gladare helt klart. 2014 var ett helt fantastisk år!
 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Jag ångrar att jag inte besökte gymmet så hemskt ofta (spec mot hösten) och att jag inte åkte på mera spontana ”utflykter och äventyr”, typ. Simmade även väldigt lite i år jämfört med vad jag brukade göra förr.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat kanske, speciellt på sommaren.
 
Hur tillbringade du julen?
Med morgonskift på jobbet och på kvällen hemma i Skaftung med familjen. Dagen började dåligt (lite sömn, allt gick fel, stress på jobbet...), men fick så härliga julklappar och hade en jättetrevlig kväll så det fixade sig!
 
 
Blev du kär?
Tja, något ditåt.
 
Blev du tillsammans med någon?
Jao, ungefär. Det höll dock inte, men jag mådde bra ändå.
 
Favoritprogram på tv?
Tittar inte direkt på tv, men följde ganska mycket med Emmerdale och Idol, och förstås serierna jag annars kollar; Game of Thrones, The Walking Dead, Revenge, Once Upon a Time, Arrow, Under the Dome, Criminal Minds... Haha väldigt många!
 
Bästa boken du läste?
Utan tvekan Stalker av Lars Kepler.
 
 
Största musikaliska upptäckten?
Ed Sheeran och Sam Smith.
 
Vem saknade du?
Tja, saknade väl inte någon mera än vanligt. Med tanke på mina promenader saknade jag förstås vår hund Zorro som promenadsällskap.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Vaknade i Skaftung till färdigdukad frukost, öppnade några presenter och jobbade sedan på restaurangen (där jag också fick en present).
 
Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, att jag kände att jag var på rätt plats och rätt utbildning.
 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Det är en jämn kamp mellan Channing Tatum och Dave Franco. (And still is!)
 
Största misstaget?
Gjorde väl många små misstag lite hela tiden, men tror inte det finns något jag ångrar riktigt mycket.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Avslappnad, som vanligt. Till jobbet drog jag alltid på mig första bästa, hade ju ändå arbetskläder. Använde dessutom mycket mindre smink.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte direkt några nya människor (de jag träffade var sådana man lag till på Facebook efteråt och som man hälsar på när man ser dem på stan/Olli’s, affären...), men kom närmare vissa personer som redan fanns i min vänkrets. Träffade förstås också nya människor via jobbet, trevliga kollegor hade jag i alla fall!

Kommentera här: