Då 2014 blev 2015

Nåja, nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och bestämt mig för att skriva årets första blogginlägg. Och detta blogginlägg får handla om hur jag inledde det nya året, dvs kort om min Norgeresa! Tog dock inte så många bilder där, och de jag tog är med min iPhone, men något i alla fall.
 
 
Förväntansfulla tjejer i flygplanet mellan Vasa och Arlanda.
 
 
Väl framme i Norge möttes vi av Felicia, Kristoffer och så fina lilla Abby! Vi åt tacos, pratade och kollade på tv innan vi gick och lag oss för att orka med morgondagens nyårsfirande.
 
 
Vi sov länge, vaknade till denna fina vy (tyvärr blev det slaskväder resten av vistelsen), åt en brakfrukost med champagne och började fixa oss.
 
 
Mitt utseende för kvällen.
 
 
Som ni ser inga bra (och inte många) bilder... Men i alla fall, vi började firandet med jättegod mat, lite sång och piano (med mina nöjaktiga pianoskills haha) och fortsatte sedan med ölspel och vad som föll oss in. Jag, Hannah, Rebecka och Natalie hade skrivit en "fin" (haha) dikt till Felicia och Kristoffer, som vi läste upp två gånger under hela kvällen. Vet inte vilket intryck vi gav till resten av gästerna, men i alla fall :D Vid tolvslaget åkte vi ut och sköt raketer, och återvände sedan in igen för att festa ända till morgonen. Jag hade riktigt roligt!
 
 
Nästa dag såg ut såhär. Vi städade upp bombnedslaget, hämtade pizza och satt/låg och kollade på tv hela dagen. Lite Sons of Anarchy och tre filmer blev saldot.
 
 
På fredagen blev det en runda till Jessheim köpcenter, där vi shoppade loss och åt gott på TGI Fridays.
 
 
Och på kvällen åkte vi till Helene för film-, ost- och vinkväll. Det var mysigt (men det blev väldigt varmt haha!).
 
På lördagen sov vi länge, chillade hela dagen, packade väskorna färdigt och åkte sedan ut på kvällen till en mysig bar. Där hade vi verkligen roligt, och vi somnade väl med huvudet på kudden någon gång runt fyra.
 
 
På söndagen var det dags att ta sitt pick och pack och åka hem igen. På Arlanda blev det att shoppa lite på VS också, lovely!
 
Tack för en riktigt rolig resa, och tack Felicia och Kristoffer för att vi fick komma över i några dagar! Alltid lika roligt att vara i Gjerdrum (okej, i och för sig var det bara andra gången nu men det kommer definitivt bli mera).
 
För mera och bättre bilder från nyårsfirandet, kolla in Felicias blogg.

Kommentera här: