Vappen och Vasabesöket

 
Vappen-firandet började bra. Hade roligt på förfesten, och de första 45 minuterna i Olliskön var riktigt trevliga. När kylan började komma krypande, drickat tog slut och tålamodet började försvinna blev det dock jobbigt. Efter totalt två timmars köande gav vi upp, och klockan 23:44 kastade jag huvudet på kudden med dåligt humör. Jag hade varit helt inställd på att fira Vappen på Ollis, så något annat alternativ än att åka hem fanns liksom inte på listan.
 
 
Nåja, på grund av den korta gårkvällen mådde man ju riktigt bra idag, och det utnyttjade jag med att gå på en 12 km lång promenad med Sabina. Vi utforskade ställen i Vasa som vi inte har sett förr, mycket fina parker och sådant hittade vi i det vackra vädret. Efter att ha sett så mycket folk ute på stan bestämde vi oss för att dra på oss studentmössan och halaren och cykla iväg till Faros för att äta lite. Syrran jobbade ju ändå, bäst att åka dit och hålla koll på henne liksom, hehe. Första maj blev med andra ord en mycket mera lyckad dag än valborgsmässoafton.
 
När jag kom hem till Skaftung smättade jag dessutom ihop en smet till chokladkex, ska ta med dem till praktiken imorgon. Så nu ska jag krypa i kojs, godnatt!

Kommentera här: