Denna helg

 
I torsdags när jag kom hem till Skaftung blev det att åka på en ganska spontan tripp till Björneborg. Det blev lite mera shopping, och så åkte vi en sväng till morbror också. Där visade han stolt upp sitt vrålåk, och jag fick också chansen att gosa lite med Molly.
 
 
I fredags gjorde jag några ärenden på stan, och efter det lånade jag och mamma mosters hund Ceasar och tog med honom på en promenad till stranden och i skogen. Älskar miljön där moster bor och där vi har sommarstugan, så härligt att få gå på promenader där! Senare på kvällen blev det att kolla ishockey hemma i soffan, så det blev en lugn fredag.
 
 
I lördags följde jag med pappa och faster upp till skogen för att plantera träd, denna gång var det granarna som skulle ner i jorden. När jag kom hem slappade jag i solen en stund innan jag gick på en promenad, och hemma igen tog jag itu med städandet.
 
 
Idag sov jag alltför länge, men whatever. Bänkade mig i solstolen och solade lite (har dock bränt mig lite i ansiktet...) innan mormor, morbror och kusin Rasmus kom över på kaffe, storasyster fyller nämligen år idag. Passade då även på att låna Ceasar igen, och tog med honom på en promenad. Gud som jag saknar att ha en hund att gå ut på promenader med... Tack och lov för Ceasar! Efter promenaden kollade jag ishockey, och efter det bestämde jag mig för att äntligen ta bort vinterpälsen. Det var inte så kallt som jag trodde det skulle vara, men det var nog skönt med bastun efteråt ;)
 
Och det var min helg här hemma i Skaftung. En dag kvar här i det lilla paradiset innan det blir Vasa igen ett par dagar.

Kommentarer:

1 Felicia Rosednal:

No filma du väl badase madde!!!!

Svar: hehe jo, Aija filma e no ;)
MADDE

2 Felicia Rosednal:

Måst lag åp facebook tå :DDD

Svar: haha kanske :D
MADDE

Kommentera här: