Jag njuter av sommarlovet

 
Det börjar bli som förra sommaren här på bloggen; lika tyst. Men antar egentligen att det är en bra sak, det betyder bara att jag har annat att göra än att sitta framför datorn. Visserligen har vädret tillåtit lite datortid, men jag har liksom inte orkat. Har jobbat ganska mycket, nu i helgen var det första gången jag hade mera än en dag ledigt åt gången (har haft tre lediga dagar på raken nu över helgen, före det har jag sammanlagt haft två lediga dagar sedan jag började jobba). Men jag trivs ju på jobbet, så det gör ju inte så mycket att jag spenderat mycket tid där.
 
Vad annat har hänt då? Nå, det största som har hänt är väl att jag har hittat en ny lägenhet! Mamma och jag skulle egentligen åka på en visning förra tisdagen på kvällen, men före visningen åkte vi in via Wasa Bostäder, och vips så hade jag en etta! Den är ganska liten, men den är superfräsch, väldigt mysig, har inglasad balkong och ligger närmare centrum (och mycket närmare skolan!) än min förra. Plus att den är lite billigare (vilket var orsaken till att jag ville ha en ny lägenhet). Så i juli blir det att flytta... huhu.
 
Jag motionerar också regelbundet, och det börjar väl nog synas lite här och där. Har också vid varje givet tillfälle legat i solen, så brun har jag blivit. Och nu i helgen åkte jag med pappa till Kouvola på Kymi Grand Prix för att heja på min farbror som är travkusk. Tyvärr vann han inget av loppen, men vi hade ganska kul ändå. Farbror hade fixat VIP-biljetter åt oss, så vi fick äta och dricka hur mycket som helst gratis! Inte illa pissat. Och så fick jag ju ta en kändisbild med farbror och Björn Goop (som vann Kymi Grand Prix, och som också vann Elitloppet i år). Det ni!
 
Nu blev det här ett mycket längre inlägg än tänkt, men ja. Ni ser kanske att jag har haft fullt upp, men jag mår bra. Jag hoppas ni också försöker njuta fullt ut av sommaren, att ni har ett sommarjobb ni trivs med och att ni mår bra. Vi hörs!

Kommentera här: