Merry Christmas

Då var julafton á la 2012 över. Hade en riktigt bra dag, och här ska ni få följa med i bildform hur min dag såg ut.
 
Jag bakade kakor till både mormor och farmor som julklapp.
 
Vi besökte begravningsplatsen, tände ljus på farfars grav och önskade honom en god jul. Saknaden är stor. <3
 
Vi besökte även farmor (där huset var fullt) och mormor&morfar. Hos m&m hade vi lite julkul också, hehe.
 
Åkte ner till sommarstugan en sväng för att fota den fina solnedgången. Snacka om en vacker julafton!
 
Pappa var nog också lite råddig... Inte kan man ju klippa gräs i december, eller?
 
Väl hemma tog det inte länge innan det var dags för julmaten, nomnom.
 
Sedan blev det julklappsutdelning. Zorro fick också en julklapp, men tyvärr var nog benet lite för stort för att vår gamle gosse ska klara av det. Det blir väl att ta fram yxan och hugga det i lite mindre "Zorro-vänliga" bitar, hehe.
 
Höjdpunkten för Mison var att få leka bland allt julklappspapper.
 
Och som vanligt fick jag en hel del julklappar, här är de jag är mest glad över.
1. Böcker (Paganinikontraktet, Eldvittnet och Sockerdöden) 2. Pippi-tröja. 3. En fin och varm mössa. 4. En ny datamus (äntligen!) 5. Ett nitbälte. 6. Laptopställ med fläktkylning.
 
Fick även detta till julklapp från CrazyCat (jobbet). Tack, tack, supermycket tack!
 
Senare på kvällen satt vi (jag, pappa, syrrorna och Savo) och spelade Pampasspelet som vi fått till julklapp. Helt okej spel, lite svåra frågor, men man lärde ju sig lite mera om Österbotten. Vi satt ända upp till klockan två på natten för att spela ut det, hoho!

Kommentera här: