Sommaren i ett inlägg

Idag regnar det. Sommaren har varit och farit. Och jag har inte bloggat sedan midsommaren. I och för sig har jag haft tid för det, men helt enkelt ingen riktig motivation. Men nu tyckte jag att det började bli för dött här, och tänkte därför sammanfatta sommaren i ett inlägg.
 
Sedan förra inlägget har jag:
Jobbat väldigt mycket...
 
... men ändå hunnit njuta av sommaren, de dagar då vädret faktiskt tillät det
 
... ätit mycket gott, både hemma och ute på restaurang
 
... spenderat en helg i Helsingfors som inkluderade shopping och Weekend Festival
 
... varit ute på en båttur med mamma, moster, hennes man och deras hund Ceasar
 
... firat villaavslutning med kräftskiva och därefter badtunnebestyr på en sommarstuga
 
... men villasäsongen avslutade jag själv med ännu en villafest/kräftskiva i Petalax med nya bekantskaper
 
Jag har ävin hunnit med ett par Olli's-tisdagar och varit på utgång i Kristinestad på "60-taale", men har inga bra bilder därifrån. Annars har jag egentligen inte gjort så värst mycket i sommar. Känns som att jag mest har jobbat och efter det varit för trött för att göra något extra. Sommaren 2015 blev bra och jag har trivts bra i Vasa, men bättre somrar har jag nog haft. Helt nöjd är jag ändå!
 
Nu är jag tillbaka i Skaftung i 10 veckor, jag har nämligen praktik i hemsjukvård i fem veckor och mentalvårdspraktik i fem veckor. Jag har snart avverkat min tredje vecka på hemsjukvårdspraktiken (shit vad det går fort!) och jag trivs bra. Har bra handledare, och får åka runt i hemknutarna så det känns bra och vant. Helgerna har jag hittils spenderat i Vasa med fullt program fredag och lördag, haha. Förra helgen var det Solar Sound på fredagen och vikingamiddag i Solv och Olli's-utgång på lördagen. Imorgon väntar Norlie & KKV i Fontana och på lördag blir det att delta i Gamylis. Woop woop säger jag bara!

Kommentera här: