Och där var den skolveckan

 
Fredagsfeelis! Denna helg är den första på länge jag inte har något speciellt inplanerat. Ska bara ta det lugnt ensam i Vasa, och göra det jag känner för. Ska även försöka glömma allt som heter skolarbeten för 48 h, det ordet har ändå snurrat på i huvudet hela veckan.
 
Och vad har hänt denna vecka då?
 
 
I måndags fick vår klass en lite annorlunda uppgift, nämligen att hålla en station på en seniormässa i Vasa. Vi mätte blodtryck, blodsocker och kroppsfett&muskelmassa på villiga äldre människor. Det var rätt kul faktiskt. På mässan köpte jag ett cleanse-te, doftar himmelskt och smakar helt okej, tummen upp för det. Åkte även på ett RPV-pass senare på eftermiddagen, och har haft träningsvärk i låren heeeela veckan, haha.
 
 
Kände för att pyssla om mig själv lite också, och lyckades för en gångs skull fixa rätt snygga naglar.
 
 
Mitt matbord (eller borde jag kalla det arbetsbord?) har sett ut såhär i princip varje dag denna vecka. Projektuppgift i kirurgisk vårdlära var det... Börjar äntligen se ljuset i tunneln dock.
 
 
Och idag (fredag) steg jag upp lite före sex för att cykla till gymmet och kicka igång dagen med spinning med Anna, Ellinor och Linda. Bjuder på denna bild, svettiga men nöjda efter ett härligt spinningpass! Och den infraröda bastun efteråt var ju inte så "pissåt" heller ;)
 
 
Och som belöning mötte vi upp resten av klassen för att avnjuta en helt underbar hotellfrukost. Där satt vi i två timmar och frossade i oss mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Hur mysigt som helst.
 
Och ikväll fick jag oväntat besök av syrran. Hon hade med sig choklad, så vi bänkade oss framför tv:n och tittade på How to train your dragon 2, rekommenderas! Så nu är det nog bestämt läggdags, känner på mig att jag kommer snarka så fort huvudet landar på kudden.

Kommentera här: