Uppdrag: tycka om te

 
Tänkte idag försöka ta itu med det här tedrickandet. Som ni förmodligen redan vet är jag inte ett så stort fan av te, men jag vill verkligen lära mig att tycka om det. Dels för att det verkar så mysigt att få krypa ner under en filt med en kopp te (hehe), dels för att jag har fått en väldigt fin ask att förvara te i. Så idag kokade jag upp vatten och doppade en påse Lipton Forest Fruit i, tillsammans med lite socker och mjölk. Kröp upp i soffan med en bra roman och smuttade på min tekopp mellan varven. Och hör och häpna; det smakade faktiskt rätt bra! Gott doftade det också. Syrran påstod att det doftade tuttifrutti.
 
Sådär annars idag har jag lite beslutsångest över om jag ska åka hem ikväll eller vänta tills imorgon. Hade egentligen tänkt åka hem idag, men det lockar inte särskilt mycket när det snöar, så vi får se.

Kommentera här: