2013 - Året som gick

Nyårsafton till ära ska jag göra en liten årsresumé. Vad hände under mitt 2013?
 
 
Januari kickade igång med ett riktigt bra nyårsfirande som varade ända in till morgonen. Resten av januari var ganska händelselös. Ordnade och planerade på bara en timme ett överraskningsfest åt Patte som fyllde år. Var på många promenader på Zorro. Bokstavligen släpade mig iväg till skolan varje dag.
 
 
Hittade inte några bilder från februari, men inte så konstigt. Hela månaden var rätt händelselös, för att inte tala om att det var en period då jag hade väldigt mycket ångest. Var less på skolan, planerade att hoppa av och påbörjade händelsen också. Efter beslutet mådde jag betydligt bättre.
 
 
I mars hände det inte heller något speciellt mycket. Fyllde 21, men firade det inte eftersom jag hade jobb den helgen. Inte för att jag kände för att fira denna ganska obetydliga ålder. Skaffade mig min iPhone till födelsedagen, så bloggen ersattes med Instagram rätt mycket. Tomas på jobbet fyllde 25, så det blev utgång med artbetsgänget, en väldigt rolig kväll. Mådde bra, flyttade ut från lägenheten i Vasa och tillbaka hem till Skaftug igen.
 
 
I april hände det lite mera saker. Var hund-, katt- och husvakt över en helg. Åkte ett par gånger till IKEA. Inledde grillsäsongen med mina vänner, den kvällen blev det verkligen all in. Var även första gången på Wine and Dine med mina arbetskompisar på CrazyCat, sjukt gott och roligt! Jobbade över valborg, så där blev det inget firande.
 
 
Har lite svårt att komma ihåg allt som hände under denna månad, men några saker minns jag i alla fall. Följde med ishockey-vm väldigt intensivt, återvände till blondinförbundet, hade en rolig (och varm!) kväll med Sabina och Hannah, gosade med fåren hos moster och hjälpte till väldigt mycket hemma när vi började ställa i ordning för syrrans studentkalas.
 
 
Juni kickade igång med syrrans student- och examenskalas, och efter det blev det att återvända till sommarjobbet igen. Jobbade ganska mycket, och hann inte med så hemskt mycket annat mellan varven. Till midsommaren blev det sen sedvanliga resan till Powerpark med arbetsgänget, och midsommarfirandet fortsatte hemma hos Hannah där det bjöds på många skratt. Var även på inträdesförhör till Vasa til både klasslärare och barnmorska, det sistnämnda inträdesförhöret gick väldigt bra och jag ville verkligen slippa in på den linjen.
 
 
Svårt att hitta bra bilder från juli, så det får duga med detta kollage från intstagram. Festade loss ordentligen på laxdansen, jobbade hela marknadshelgen men lyckades fira lite i alla fall, 60-talshelgen gick också i jobbets tecken med det firades också. Juli månad var med andra ord händelserik och väldigt rolig, men också tung med mycket jobb och lite sömn mellan varven. Fick ju också beskedet att jag sluppit in till barnmorska, och kort därefter hade jag lägenheten i Vasa fixad också.
 
 
Augusti börjae bra med ett hysteriskt roligt "Lavadansin", en väldigt varm och svettig trip till Särkänniemi med Hannah och Sabina och ett väldigt fint och roligt bröllop. Slutet av augusti slutade väldigt dåligt i och med att vår underbare Zorro lämnade oss, saknar honom så otroligt mycket ännu. Skolan började även, och villaavslutningen firade jag med jobb.
 
 
I september påbörjade jag studielivet ordentligt. Hittade snabbt vänner i min fantastiska, nya klass och utnyttjade mitt medlemskap i NUD till fullo genom att delta i typ alla evenemang de ordnade. Vid sidan om det händelserika studielivet lyckades jag även jobba och plugga, och jag mådde som fisken i vattnet. En bra månad!
 
 
Oktober blev minst sagt lika händelserik som september. Månaden började med ett otroligt roligt besök till Norge där vi bl.a. fick träffa Felicia och se Macklemore & Ryan Lewis live. Och så blev det norsk hemmafest förstås, där vi finner tänkte vi skulle visa hur man festar. Slutade inte som vi hade tänkt oss, haha! Hemma i Finland igen hade jag ett lugnt höstlov och åkte på Oktobersitz.
 
 
I november fortsatte det händelserika studielivet, trots att jag hade tänkt trappa ner på det. Halarinvigning, halarkalas, brobyggarsitz och ett ljus i staken-sitzen är några av dem. Amanda bjöd oss på en god tårta i skolan en dag, mamma och pappa åkte iväg till Turkiet. Skolarbeten låg på rad och lite smått stressig var man.
 
 
Och så kom december. Julpyntade min lägenhet, hade julmys med vännerna, handlade julklappar, var på skinkbingo, snön försvann lika fort som den kom, hade utgång i Vasa med en massa Kstads-bor och åt jullunch med klassen för att fira att jullovet börjat. Firade julafton med familjen, och hade en rolig utgång på juldagen. Jobbade även på mellandagarna.
 
Och nu är det dags att vinka hejdå till 2013. Ett år som började ganska dåligt men vände till något riktigt bra mot slutet. Hoppas nästa år börjar bra och kommer med många nya och underbara upplevelser. 2014, I'm ready for you! Gott nytt år allihopa där ute, och fira lugnt ikväll!
 
 
 

Kommentera här: