Sommarlov

I torsdags hade vi äntligen vår sista skoldag, och den skoldagen bestod av en engelskatent och klinisk examination i återupplivmning. Tenten kändes bra, och vi blev mycket väl godkända i återupplivning, så det kändes bra att avsluta vårt andra år på Novia. Jösses vad tiden går fort!
 
På kvällen firade vi att vi fått sommarlov genom att äta middag på Faros. Maten var god, sällskapet perfekt och kvällen bjöd på många skratt.
 
Och helgen spenderade jag hemma i Skaftung där jag vilade upp mig ordentligt, myste mycket med katterna, solade lite, åt grillad mat och umgicks med päronen. I söndags hoppade jag på med mamma och pappa till Vasa där vi shoppade lite och åt gott på Faros (haha igen).
 
 
Och där tog ledigheten slut. Idag börjar jag min första dag på mitt nya sommarjobb på Vasa Centralsjukhus. Ända sedan i julas har jag hoppats på att få jobb där, men nu känns det nästan lite jobbigt. Kommer sakna att spendera sommaren i Skaftung, där man kan sola i lugn och ro på gården, leva nära naturen och verkligen känna att det är sommar. Men kanske Vasa kommer att överraska mig ändå.

Kommentarer:

1 MATILDA ROSQVIST:

härliga bilder :D nice med sommarlov!

Kommentera här: