Påskstädat

 
I två hela dagar (=då jag kommit hem från morgonskift) har jag försökt storstäda lägenheten såhär lagom till påsk. Har slängt ut en massa skräp, flyttat om lite på hyllorna, torkat damm, dammsugat, torkat golv... Hela rubbet. Har dock inte påskpyntat, dels för att jag ändå inte kommer vara här över påskhelgen, dels för att jag inte har några påskpynt haha.
 
Snart ska jag dra iväg på kvällsskift på praktiken, och imorgon väntar sista praktikdagen i form av morgonskift innan jag byter avdelning nästa vecka. Har haft otroligt lärorika och trevliga fyra veckor på hjärtavdelningen, skulle gärna ha stannat där lite till.
 
Och efter morgonskiftet ska jag äntligen få köra hem till Skaftung och vila upp mig ett par dagar. Den här veckan har jag verkligen haft hemlängtan, speciellt i söndags när man kände sig lite sliten efter Pampas, haha. Ska bli så skönt att få gosa med katterna och bara vara. ♥

Kommentera här: