Vad skulle man göra utan en mamma?

 
Shopping står på schemat idag. Fick ju ett presentkort till julklapp av pappa, så jag tänkte jag skulle använda det, men problemet var att jag inte kunde hitta det. Jag ringde hem till mamma för att dubbelkolla så jag inte glömt det där, även om jag var bombsäker på att jag packat ner det till Vasa efter julen.
 
Nåväl, gav upp och lät det vara. Mamma ringde imorse för att fråga om jag ännu hittat det. Nej, det hade jag inte. Och jo, jag har kollat överallt. Jag har ju trots allt inte så många skåp och lådor här i Vasa att rota igenom. "Har du kollat skrivbordet?" "Ja, självklart". "Har du kollat om du stoppat in det i någon bok?" "Nej, och varför skulle det vara där?" *Tar första boken från hyllan, öppnar den och hittar presentkortet*.
 
Jag förstår inte hur mamma bär sig åt. Vad skulle jag göra utan henne?

Kommentera här: