Stress inför examensfest

Känns som att jag har fullt upp hela tiden. Lillasyster tar sin kockexamen imorgon och sin studentexamen på lördag. Och eftersom hon inte bor här hemma i Skaftung nu, är det jag och storasyster som får hjälpa mamma med att ställa i ordning. Eller, egentligen är det mest jag som får hjälpa, eftersom storasyster jobbar största delen av dagarna.
 
Idag gråter mina fötter. Började dagen med att städa i rummet, åkte sedan med mormor till affären och kom hem och fortsatte städa. Sen blev det att kasta i sig en smörgås innan jag åkte med mamma och pappa till stan. Vi handlade allt som behövs till lördagens examensfest, ordnade rosorna till de av mina vänner som får examen och hämtade ett tält att ha utomhus (de väntar regn till lördag, fan). När vi äntligen kom hem kastade vi snabbt en pizza i ugnen, och sen fick jag hjälpa pappa att sätta upp tältet. Nästa sekund bakade jag Drömmar.
 
Har precis kommit ur bastun, och nu tänker jag sitta vid datorn en stund innan det blir läggdags. Imorgon ringer väckarklockan fem, för det bär av till Vasa på syrrans kockexamensdimisson. Ska också passa på att försöka hitta en ny parfym att ha i sommar.
 
Instagram-bild från gårdagens bakande.

Kommentera här: