Mycket nytt

 
Mycket har hänt på en vecka. Som ni kunde läsa i förra inlägget dog vår hund i söndags. Det var en tung dag, och inte kändes det bättre av att jag var tvungen att åka upp till Vasa för att officiellt flytta in i min lägenhet. Visserligen fick det mig på andra tankar, och det är lättare att bearbeta sorgen här där det inte finns så mycket som påminner om honom, men det var (och är) tungt.
 
På måndagen vaknade jag för första gången i min lägenhet, åt frukost för första gången i min lägenhet och åkte på min första skoldag till Novia i Roparnäs. Vi blev proppade med information, men mycket av det vi fick höra påminnde om/var samma sak som i min förra skola, så jag blev i alla fall inte helt förvirrad och panikslagen.
 
Resten av veckan har gått snabbt och smärtfritt. Min klass verkar helt toppen, jag har redan fått några goda vänner i några av dem, och skolan verkar toppen. Jag tror verkligen jag har valt rätt den här gången.
 
Igår var det dessutom Back to School på Leipätehdas, och fast jag egentligen hade planerat att bara åka på picknicken i hoviska med klassen, slutade det med att jag hamnade ganska långt fram i kön till Leipis och skakade rumpa på dansgolvet. Dock blev det en relativt nykter (men trevlig!) kväll, vilket jag absolut inte ångrar idag (och inte igår heller). Hade bara en skoldag från nio till tolv idag, men eftersom jag åker bil var jag tvungen att ta det lugnt. Fick några timmars sömn inatt, men det kan jag ta igen ikväll och inkommande natt. Imorgon är vi lediga från skolan, men jag ska åka hem till Skaftung för att jobba över helgen.
 
Nåja, det var det. Märkte att det blev lite råddig text mot slutet, men jag hoppas ni hänger med ändå. Nu när jag har fått internet till lägenheten - och fått det att funka också - ska jag skärpa till mig och börja blogga på allvar igen. Då blir det kortare inlägg och inte såna här råddiga och långa texter som denna. Jag lovar!

Kommentera här: