Broilersås

Grupptenten är över, puh. Den var inte så svår som jag trodde heller, och jag hamnade i en bra grupp, så det var inte så farligt. Tror nog det gick ganska bra också, är ganska så säker på att jag åtminstone får godkänt. Vilket skulle duga riktigt bra för mig!
 
Nu har jag ätit broilersås (mums!), så nu ska jag över till Linda för att försöka göra klar vår presentation om vår affärsidé. Men före det ska jag dela med mig av receptet på broilersåsen jag gjorde, eftersom den blev så himla god, och jag tycker att alla andra borde få njuta av den också! :)
 
300 g honungsmarinerad broilerfilé i strimlor
ca 2 dl matgrädde
ca 2 msk Créme Bonjour Cuisine pepparmix
1 lök
ca 1 tsk sweet chilisås
broilerkrydda enligt smak
 
Bryn broilerstrimlorna och löken. Tillsätt resten av ingredienserna, låt puttra på en stund och smaka. Tillsätt kryddor enligt smak.
 
Det behöver ju nödvändigtvis inte vara honungsmarinerad broiler, och CB pepparmix kan också bytas ut mot t.ex. tomat&örter-sorten.
 

Kommentera här: