ZzZzZzZz

Som ni ser i rubriken så har det varit en rätt så tung dag. Höll nästan på att somna sista lektionen. Inte för att det var tråkigt eller så, tvärtom, men jag var bara så himla trött efter att ha traskat iväg till skolan till kl. 8.15. Är INTE van med såna tider.

Idag kändes det i alla fall som en riktig skoldag. Vi hade vinlära på förmiddagen, lite genomgång av en hygienkurs som vi ska göra på egen hand, och sista lektionen började vi med livsmedelslära. Fick dessutom redan en uppgift att göra i grupp. Min grupp (jag, Henrica och Irene) ska redogöra för olika ostar.

Efter skolan åkte jag och Henrica in till stan för att shoppa lite skolhäften, och efteråt gick jag genast hem. Rebecka och Nathalie kom hem typ tjugo före fem, och då fick vi bråttom att hinna till VOAS som stängde fem. Kom hem, slappade några timmar och åkte sen iväg till Brändö för att hälsa på Linda. Henrica kom också, och Simoné var även med en stund. Stjussade hem Henrica och har nu nyligen själv kommit hem.

Börjar vänja mig vid Vasalivet. Har redan fått lite nya bekanta, och dessutom ser jag åtminstone en av mina vänner från förr varje dag. Ska väl nog känna mig som hemma så småningom!

Men nu ska jag slökolla något Friends-avsnitt och sen sova. Sovmorgon till 11.30, skönt!

Kommentera här: